Ruszyliśmy po feriach z nauczaniem indywidualnym (w szkole). Pierwszy tydzień za nami. Jędrek miał 11 godzin (9 indywidualnych + 2 w klasie). Na indywidualnych ma 3 panie (5 godzin edukacji wczesnoszkolnej, 3 rewalidacji i 1 komunikacji alternatywnej). Normalnie ma mieć jeszcze 1 raz angielski indywidualnie + 1 raz informatykę w klasie. Czyli chodzi do szkoły na 2-3 godziny dziennie. Plan ma ładnie ułożony (na razie bez angielskiego tylko). Codziennie może być na głównej dla niego atrakcji dnia, czyli obiedzie :)
Jak było, zapytacie? Nieźle. Tylko na religii się awanturował. O co mu chodziło, trudno powiedzieć. Na pozostałych lekcjach obyło się bez większych awantur. Jędrek nawet przeważnie ładnie pracował. Ale nie łudzę się, że zawsze będzie cukierkowo. Jak znam Jędrka, to pewnie jeszcze niejedną awanturkę urządzi, ale mam nadzieję, że paniom jeden na jeden łatwiej będzie nad Jędrkiem zapanować.
Teraz przed nami duży wysiłek organizacyjny, żeby tak sobie poukładać życie, byśmy oboje mieli czas na pracę i jeszcze trochę sił i czasu by wozić Jędrka nie tylko do szkoły, ale i na zajęcia po szkole i pracować z nim w domu. W związku z tym szukamy osób-wolontariuszy, którzy zechcieliby nam pomóc. Którzy mają czas, odwagę i ochotę poznać Jędrka i z nim czasem pobyć w naszym domu, gdy my jesteśmy w pracy. Mieszkamy w Białymstoku na osiedlu Piasta.
Dzielnie pomaga nam E. ale trochę tego za dużo na nią jedną i nie zawsze może wtedy, gdy potrzebujemy pomocy. Więc jeśli, ktoś miałby chęć i odwagę, poproszę o kontakt:
deszczowa_mama@onet.pl
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Kilka słów wyjaśnienia
Kochani Dziękuję za wszystkie słowa wsparcia i próby pomocy - rady itd. Wiem, że KAŻDY piszący pomyślał o nas ciepło i chciał, jak najlepi...
-
Gdy Jędrek był mały, byliśmy na pokazie zorganizowanym przez KTA - francuskiego filmu dokumentalnego "Mam na imię Sabine" nakręc...
-
Cytat: mama_blanki w Dzisiaj o 12:56:29 nie wiem, skąd takie niedowierzanie w niektórych wypowiedziach, [...] tylko trzeba z dzieckiem s...
-
Kiedy chłopcy byli młodsi, może było to nawet przed diagnozą, czytałam im często książeczkę - wierszyk Julian Tuwima o Dżońciu. Śmieliśmy s...
pozwoliłam sobie skopiować ze strony www.wszystkojasne.waw.pl
OdpowiedzUsuńMEN obiecuje pomoc każdemu dziecku
Na konferencji podsumowującej projekt "Wszystko jasne" Pani Emilia Wojdyła, Dyrektor Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych MEN publicznie zadeklarowała wsparcie w przypadku łamania prawa do edukacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jednocześnie poprosiła o zgłaszanie nieprawidłowości do MEN. Dlatego apelujemy, by każdy rodzic mający jakiekolwiek problemy poinformował o tym ministerstwo. Prosimy także o przesyłanie nam informacji, w przypadku ewentualnego braku reakcji ze strony MEN.
Nie ukrywamy, że duża liczba zgłoszeń pozwoli zdopingować MEN do wprowadzenia rozwiązań systemowych. Prosimy zatem o dowolne kopiowanie i rozpowszechnianie tej informacji w internecie.
Przy okazji przypominamy, że w roku 2012 nasze działania obiecało wesprzeć Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, które także potrzebuje zgłoszeń przypadków łamania prawa, by przygotować wystąpienie do odpowiednich władz i mieć argumenty w dyskusji z rządem. Procedura składania wniosku dostępna jest TUTAJ.
Dane adresowe:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. Jana Christiana Szucha 25
00-918 Warszawa
Departament Zwiększania Szans Edukacyjnych (DZSE)
tel.: (22) 34-74-228, fax: (22) 34-74-229
Dyrektor: Jacek Krawczyk
Zastępca Dyrektora: Emilia Wojdyła
Bezpośredni kontakt do Pani Emilii Wojdyły: tel. 22 34 74 230, Emilia.Wojdyla@men.gov.pl